Nūģi valda pār pasauli

Lielai daļai jauniešu, vismaz, vispārējās izglītības iestādēs ir tāda nosliece vienam otru nomelnot tad, ja otrs cilvēks pārāk daudz mācās, kā arī pārmest, ka ir pārāk labas atzīmes un tad tiek izmantoti dažādi teicieni, kā “zubris”, “četracis” , “zūbers” utt, kas visi simbolizē to, ka šis cilvēks pārāk labi mācās. Bet vai tas nešķiet pilnīgi aplami? Pamatā jau būtu jābūt tieši otrādāk un tiem, kuriem ir labas atzīmes būtu jāapceļ tie, kuri slikti mācās, lai viņiem rastos vēlme labāk mācīties nevis tieši otrādi tiem, kuriem gribas apgūt zināšanas tas ir jāslēpj vai arī jābeidz mācīties dēļ publikas spiediena.

Bērniem jau no mazotnes vajadzētu saprast, ka nūģi valda pār pasauli, jo visi uzņēmēji, kas pamatā veido lietas, ko mēs lietojam ir gudrinieki, kas ir iemācījušies kādu noteiktu nozari un tajā sējuši izveidot kaut ko tādu, ko neviens cits nav spējis. Skolas laikā, varbūt, šāda prakse, ka gudrie tiek apcelti liekas smieklīga un par to bērni nemaz neaizdomājas, bet vēlākos gados tomēr izrādās, ka tie, kas skolā ir bijuši tie gudrākie ir arī tie, kas dzīvē kaut ko sasniedz. Kļūst par zinātniekiem, uzņēmējiem, vadītājiem un priekšniekiem, bet tie, kas neko nemācēja kļūst par vienkāršiem darbiniekiem, kuri knapi spēj nomaksāt visus rēķinus ar to algu, ko kāds ir viņiem gatavs maksāt par nekvalificētu darbu.

Man pašam skolas laikā arī bija šāda, pilnīgi nepareiza pieeja un es arī domāju, ka mācīties nav nepieciešams, jo tā bija negājies no citiem klases biedriem, un parasti tie, kuri vissliktāk mācījās spēja pierunāt arī citus vai nu ar iebiedēšanu vai nu ar apsmiešanu, tādā veidā radot ļoti sliktu kultūru. Bet tagad apdomājot, es pārāk daudz ņēmu vērā šīs sabiedrības sociālās normas un man vajadzēja daudz vairāk domāt pašam ar savu galvu un neņemt prātā to, ko domā citi, jo jau tajā laikā man bija tendences mācīties tās lietas, kas man interesēja. Bet dēļ tā, ka visapkārt neviens neko nemācījās un visi tikai skatījās sportu un dažādas citas nevajadzīgas pārraides es darīju to pašu. Bet tagad, kad kļūstu gudrāks un apzinīgāks visu redzu no cita skatpunkta.

Ja visiem bērniem jau mazotnē parādītu, kā nūģi valda pār pasauli, jo visi uzņēmēji pārsvarā ir gudrinieki, kas ir ļoti daudz uzzinājuši un tāpēc var sasniegt savu mērķus, tad visticamāk, ka šie bērni sāktu nopietni apdomāt savus mācīšanās paradumus un sāktu nopietnāk uztvert mācības un to, ko viņiem stāsta skolā. Bet šeit atkal ir problēmas, jo izglītības sistēma nav tik laba un pārsvarā bērniem pašiem vajadzētu sākt mācīties izmantojot internetu un citus digitālos resursus, kas viņiem ir pieejami par brīvu. Internetā, kā jau mēs zinām var atrast burtiski jebko, un visticamāk, ka, ja bērnam tas tiktu parādīts viņš arī sāktu izmantot internetu priekš mācībām un kļūtu par gudrinieku, kas varētu mainīt pasauli uz labo pusi.